top of page
  • Toms Cietvīrs

Gaidot Būvatļauju.

Kādu laiku atpakaļ, jau biju sācis interesēties par jūras konteineriem, meklēju visur kur varēju iedomāties. Apzvanīju vairākas iestādes un privātpersonas, līdz facebook uzgāju vienu personu, kas pārdod jūras konteineri. Sazinājos ar viņu un viņš man piedāvāja konteineri pa 900 eiro, pluss 200 eiro piegāde! Pēc iepriekšējo cenu pieredzes, izklausījās jau neticami labi. Mēģināju norunāt tikšanos, lai apskatītu preci, bet viņi atbildēja, ka pašlaik, sakarā ar pandēmiju, tas nav iespējams, bet konteineri esot tādi kā bildēs (man tas jau liekas aizdomīgi). Kā arī sola, ka piegādāšot to 24h laikā pēc samaksas! Ok , saku viņiem, lai atsūta man rēķinu (pie sevis jau domāju, ka'' KRĀPNIEKU BANDA'', bet jāpaskatās, kas tiks rakstīts rēķinā). Atsūtīja man rēķinu, protams, tas ir mistisks - Latvijā firma nav reģistrēta un norādīta Lietuvas banka'' REVOLUT''. Parādu rēķinu vēl draugiem, kuri ar smīnu un sarkasmu saka man, ka viss kārtībā, lai maksāju tik! Protams, ka visiem bija skaidrs, kāds būs darījuma iznākums!

Šis bija labs piemērs, ka uz pasaules netrūkst nekaunīgu cilvēku, tāpēc draugi esiet ļoti uzmanīgi ar pirkšanu no nezināmām kompānijām! Pārbaudiet kompāniju datus vismaz https://www.lursoft.lv/ . Tur varēsiet pa velti apskatīt, vai firma maz ir reģistrēta un vai tai nav lielu nodokļu parādu! Atceramies, kamēr būs aitas, būs cirpēji!

Bet meklējumi man tāpēc nebeidzās. Tā kā nebiju gatavs iesaldēt 1400 eiro, nolēmu pameklēt citu variantu, ar ko aizstāt jūras konteineri. Meklējot, atradu no kravas mašīnas slēgto kravas būdu, kurai izmēri ir tādi paši kā jūras konteinerim.


Šāda būda man izmaksāja 400 eiro, pluss piegāde 130 eiro! Kā jau redzat, būdai durvis nebija diez ko feinas, bet šadas būdas var dabūt jau ar gatavām durvīm. Mana būda nāk no smagās mašinas ar liftu aizmugurē!

Nākamais solis- uzmeistarot durvis! Sāku ar izmēru noņemšanu un visādu sīkumu piefiksēšanu.

Tālāk jau atlika tikai uzrasēt un izgatavot!

kad durvis uzrasētās atlika izgatavot!


Kad durvis izgatavotas, atlika uzstādīt.

Sesdienas rītā, kad nenāk dēlam miegs un viņš mani pieceļ 6:30, galvā iešaujas ideja, ka jābrauc vienu dienu ātrāk un jauzstāda, kaut laiks man bija tikai līdz 12:00 !



Labi, ka ir volvo v70 !

Aizbraucu pie saviem pirmajiem 15m2. Sākot darbu, konstatēju, ka būdas stūri nav 90 grādos, ko nebiju sākumā piefiksējis! Bāc, ko lai dara!? Durvis smuki neielikšu! Sēžu un domāju visādus variantus, kā lai tieku pie vēlamā rezultāta tagad un tūlīt, jo laika nav daudz! Protams galvā bija visādas stulbas idejas, kā piemēram, ar mašīnu aiz viena augšējā stūra ar striķi drusku pavilkt, bet saprotu ideja stulba un varu palikt bez bagāžnieka vāka stikla, sliktākajā scenārijā. Atcēlu šo domu! Bija jau zināms, ko vajag darīt, bet pa rokai jau nav tādu instrumentu ar kuriem varētu to panākt! Nācās improvizēt un likt lietā iztēli un lielu cerību!



Drusku samocīju dankrotu,jo tika pielietots ne tā kā paredzēts un vēl lielākā slodzē kā paceļot mašinu, bet 1.5h laikā tika panākts, ka būda ir 90 grādos! Un durvis var smuki ielikt savā vietā!




Viss veiksmīgi, esmu iekļāvies laikā un ar darbu ļoti apmierināts! Durvju izgatavošana kopā izmaksāja 130 eiro. Būdas kopējas izmaksas ar piegādi - 660eiro!


Būda nebija mans vienīgais projekts, gaidot būvatļauju!

Sen jau gribēju iegādāties sev CO2 sensoru un gaisa mitruma sensoru, bet lasot https://majasprojekts.wordpress.com/2017/04/18/diy-temperaturasmitrumaco2-meritajs/, izlēmu, ka

uzmeistarošu to pats, jo kaut kāda neliela pieredze man ir ar Arduino programēšanu! Pasūtīju sastāvdaļas Aliexpress, (tur var viegli saslimt ar šopaholismu- esiet uzmanīgi) .



Saņemot visu pasūtīto, nācās pāris diens pacīnīties , lai tas viss strādātu. Man, kā lauku garāžas programētājam, tas nebija viegls uzdevums. Tas, ka mērījumus var redzēt Arduino serial monitor, man nelikās ērti! Vajadzēja ko labāku, gribēju redzēt telefonā, bet nekad nebiju neko tādu darījis! Tā es turpināju sevi mocīt un nonācu pie rezultāta!

Šie dati gan nav mani, jo pagaidām frankenšteina mērierīci esmu iedevis draugam (drusku varu izspiegot viņu) :D. Bet, turpinot domāt par to visu, radās vajadzība pēc datu saglabāšanas, lai var redzēt, kā tad es dzīvoju dienakts tumšajā laikā! Atkal jauns izaicinājums! Kur un kā, skatoties YouTube nonācu pie datu saglabāšanu Google Sheets.


https://photos.app.goo.gl/Dds8NVX82NzipY2D7 - saitē varēsiet labāk redzēt.

Rezumē - CO2 līmenis stipri pārsniedz normu! Atverot dzīvoklī uz nakti 4 logus ziemas vēdināšanas režīmā, CO2 varēja nosist līdz 1100ppm, kas jau ir gandrīz ciešami. Esam 2 pieaugušie un viens mazs ķipars 52m2 ! Esmu pieradis pie 23 grādiem dzīvoklī, lai panāktu CO2 vajadzīgajā līmenī un lai noturētu 23 grādus, vajag rekuperāciju, bet tas ir padārgs ieguldījums dzīvoklī! Būs jāpaštuko kaut kas!


Un protams, idejas nav apsīkušas!

Tā kā mājā būs lielāki plašumi un pēc smagās darba dienas būs slinkums kustēties, gaismas ieslēgšanu/izslēgšanu un iespējams vēl kaut ko (nezinu vēl ko), vajag padarīt mūsdienīgāku! Un atkal meklējot ne visai dārgus risinājumus, uzgāju


Vadāms caur WiFI ar aplikāciju. Vienu pasūtīju, lai notestētu. Tagad jau esmu vienu uzstādījis virtuves letes apgaismojumam un viss strādā nevainojami, lai arī pirmajā reizē saliku vadus ne tā un izbliezu visam dzīvoklim korķus. Redzot dzirksteles, kas izsprārga, nodomāju, nu viss, mani 7 eiro tikko nosvila :D. Attaisu vaļā to, skatos, pārdedzis viens celiņš shēmai, riskēju un salodēju ar vada posmiņu kopā pārdegušo celiņu. Par lielu brīnumu viss vēl strādā! Biju patīkami pārsteigts! Palasot info, saprotu, ka šis mazais ķīniešu verķis sadarbojas ar GOOGLE HOOME . Opā, atkal māca intrese, vai es varu to panākt! Tā skatoties YouTube , redzu, ka man neko vairāk nevajag, kā tik visu salikt telefonā pareizajās vietās, pāris stundas pačakarējoties, esmu ticies pie GOOGLE HOOME. Tagad man ir mazdrusciņ dzīvoklī no Smart hoome!


Idejas ir aptrūkušās un atliek turpināt gaidīt, kad būšu saņēmis būvatļauju!


Līdz vēlākam!



bottom of page